Algemene voorwaarden
Artikel 1 - Doel
Het doel van deze algemene verkoopvoorwaarden is het vastleggen van de contractuele rechten en verplichtingen tussen La Boucherie S.A., waarvan de e-commercesite toegankelijk is op www.laboucherie.be, en elke klant (particulier of professional) die online een bestelling plaatst.
Door een bestelling op de site te valideren, erkent de klant kennis te hebben genomen van deze algemene verkoopsvoorwaarden en ze zonder voorbehoud te aanvaarden. Op deze contractuele relaties is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.
Artikel 2 - Bedrijfsidentiteit
De contactgegevens van het bedrijf zijn :
La Boucherie n.v., waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is:
Bollinckxstraat 45, 1070 Anderlecht, België.
BE0453 156 581
Artikel 3 - Wijziging van de algemene voorwaarden
La Boucherie S.A. behoudt zich het recht voor om deze verkoopvoorwaarden op elk moment te wijzigen. De voorwaarden die van toepassing zijn, zijn de voorwaarden die gelden op het moment dat de bestelling door de klant wordt gevalideerd. Eventuele updates worden gepubliceerd op de website www.laboucherie.be.
Artikel 4 - Levering, conformiteit en opslag van producten
Door de levering te aanvaarden, erkent de koper dat de ontvangen goederen voldoen aan de wetten en reglementen die in België en de Europese Unie van kracht zijn op het ogenblik van de levering.
Bestel- en leveringsvoorwaarden
Bestellingen kunnen op elk moment worden geplaatst via de website www.laboucherie.be. Ze worden klaargemaakt in onze ateliers, met strikte naleving van de geldende hygiënenormen. Levering is gegarandeerd binnen een straal van 17 km rond het centrum van Brussel, met een minimale levertijd van 48 uur. Leveringskosten: €11
Bewaarcondities
Omdat onze producten vers zijn, raden we aan om ze zo snel mogelijk na ontvangst op te eten. Als ze niet binnen 3 dagen na levering worden geconsumeerd, raden we aan ze in de vriezer te bewaren om de kwaliteit te garanderen.
Artikel 5 - Klachten
Elke klacht met betrekking tot een geleverde bestelling moet binnen twee werkdagen na ontvangst van de producten worden ingediend.
Het kan worden gericht aan La Boucherie S.A. :
- per e-mail: info@laboucherie.be
- per telefoon: +32 2 526 16 22
- per aangetekende post: Rue Bollinckx 45, 1070 Anderlecht, België
Na deze periode worden de producten geacht te voldoen aan de bestelling.
Artikel 6 - Uitsluiting van het herroepingsrecht
Overeenkomstig artikel VI.53, 4° van het Wetboek van economisch recht is het herroepingsrecht niet van toepassing op bederfelijke waren.
Bijgevolg heeft de klant geen herroepingsrecht voor producten die op de website www.laboucherie.be worden verkocht.
Artikel 7 - Aansprakelijkheid
In geval van een fout bij de uitvoering van het contract is de aansprakelijkheid van La Boucherie S.A. beperkt tot het bedrag van de desbetreffende factuur.
Elke vergoeding voor indirecte en/of immateriële schade is uitdrukkelijk uitgesloten.
Artikel 8 - Inhoud, afbeeldingen en nauwkeurigheid van informatie
La Boucherie S.A. staat in voor de kwaliteit van de inhoud, beschrijvingen, foto's en illustraties op de website www.laboucherie.be.
Deze elementen dienen echter alleen ter illustratie. Bepaalde afbeeldingen kunnen fotografische montages zijn, gestileerde settings of gegenereerd/geretoucheerd met behulp van digitale hulpmiddelen, waaronder technologieën voor kunstmatige intelligentie.
Deze afbeeldingen hebben geen contractuele waarde en kunnen afwijken van het daadwerkelijk geleverde product, in het bijzonder door de ambachtelijke aard van het uitsnijden of variaties in presentatie afhankelijk van de stukken vlees.
La Boucherie S.A. kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele fouten, onnauwkeurigheden of weglatingen in de presentatie van de op de site aangeboden producten.
Artikel 9 - Gewichtstolerantie voor uitgesneden producten
Vanwege de traditionele aard van de producten die "op maat gesneden" worden aangeboden, kan het gewicht van de door La Boucherie S.A. geleverde stukken ±5% afwijken van het gewicht dat op de productbeschrijving staat.
Gewichtsverschillen binnen deze tolerantiemarge geven geen aanleiding tot prijsaanpassing, gedeeltelijke terugbetaling of toeslag.
Artikel 10 - Productbeschikbaarheid en voorraadtekorten
La Boucherie S.A. biedt verse en gesneden producten, verkrijgbaar zolang de voorraad strekt.
Deze producten zijn vacuüm verpakt om hun versheid en smaak te behouden.
Informatie over productbeschikbaarheid en verpakking wordt aan de klant verstrekt wanneer de bestelling wordt geplaatst, maar kan op elk moment zonder kennisgeving worden gewijzigd.
In geval van een voorraadtekort verbindt La Boucherie S.A. zich ertoe de klant zo snel mogelijk op de hoogte te brengen en zal ofwel :
- terugbetaling van het ontbrekende product in verhouding tot het betaalde bedrag;
- of een gelijkwaardig vervangend product, behoudens voorafgaande toestemming van de klant.
Artikel 11 - Prijzen
De prijzen op de website www.laboucherie.be zijn in euro's en inclusief alle belastingen.
De producten worden per stuk verkocht, gesneden en vacuüm verpakt volgens de specificaties op de productfiche.
La Boucherie S.A. behoudt zich het recht voor om haar prijzen op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. De gefactureerde prijzen zijn de prijzen die gelden op het moment dat de bestelling door de klant wordt gevalideerd.
Artikel 11 bis - Gratis geschenk voor aankopen van meer dan €100
La Boucherie S.A. kan de klant een geschenk aanbieden voor elke bestelling van minstens € 100 (na toepassing van eventuele kortingen).
Dit cadeau wordt aangeboden op puur commerciële basis, zonder contractuele waarde, zolang de voorraad strekt. Het kan niet worden terugbetaald of omgewisseld.
Deze aanbieding kan niet worden gecombineerd met andere lopende promoties of codes.
Artikel 11b - Promotiecodes
La Boucherie S.A. kan van tijd tot tijd promotiecodes aanbieden, met name in het kader van commerciële acties, klantenherinneringen of exclusieve aanbiedingen.
Tenzij expliciet anders vermeld, kunnen promotiecodes niet met elkaar of met andere lopende aanbiedingen (kortingen, gratis producten, loyaliteitsgeschenken, etc.) worden gecombineerd.
Als er bijvoorbeeld een code -10% wordt gebruikt, mag er geen andere code (inclusief codes voor producten die vanaf €100 worden aangeboden of codes van het type COMEBACK10) tegelijkertijd worden toegepast.
Per bestelling mag slechts één code worden gebruikt. In het geval van een poging tot combinatie behoudt La Boucherie S.A. zich het recht voor om alleen de meest voordelige code toe te passen of de bestelling te annuleren.
Artikel 11 quater - Onderscheid tussen particuliere en professionele klanten
De prijzen die worden weergegeven op de website www.laboucherie.be zijn uitsluitend bedoeld voor particuliere klanten (B2C).
Voor professionele klanten, met name in de horeca, kunnen specifieke tariefvoorwaarden worden aangeboden. Deze klanten worden uitgenodigd om rechtstreeks contact op te nemen met La Boucherie S.A. voor een gepersonaliseerd aanbod op maat van hun behoeften.
Bijgevolg zijn de prijzen die op de site worden weergegeven niet van toepassing op bestellingen door professionals, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
Artikel 12 - Bezorgen en afhalen in de winkel
De verzendkosten worden automatisch berekend op basis van de bestemming, het gewicht van het pakket en de bezorgmethode die is geselecteerd toen de bestelling werd geplaatst.
Je kunt je bestelling ook gratis afhalen bij ons afhaalpunt op het volgende adres: Bollinckxstraat 45, 1070 Anderlecht, België.
Afhalen gebeurt alleen op afspraak, op een door de klant gekozen tijdstip uit de aangeboden tijdstippen op het moment van bestellen. Vanwege onze logistieke activiteit kan er een wachttijd van maximaal 60 minuten zijn. De klant verbindt zich ertoe hiermee rekening te houden bij het kiezen van het tijdstip.
La Boucherie S.A. kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vertragingen als gevolg van overbevolking of uitzonderlijke organisatorische beperkingen, zolang het ophalen mogelijk blijft op de dag van het geselecteerde uur.
Niet afhalen van de bestelling: Als de klant niet op de gereserveerde datum en tijd op het afhaalpunt arriveert en als er binnen 48 uur na de gereserveerde tijd geen contact is opgenomen, wordt de bestelling als geannuleerd beschouwd. Wegens de bederfelijke aard van de producten wordt geen restitutie verleend. De klant neemt de volledige verantwoordelijkheid op zich voor het verlies van zijn/haar bestelling in geval van niet-terugzending.
Artikel 13 - Thuisbezorging door DPDfresh
Voor leveringen buiten Brussel (zones 2 en 3) gebruikt La Boucherie S.A. de transporteur DPDfresh. De klant kiest een leveringsdatum bij het plaatsen van de bestelling.
De klant verbindt zich ertoe om op de voorziene dag aanwezig te zijn op het leveringsadres. Als de klant afwezig is, zal DPDfresh de volgende dag een tweede poging doen. Indien de klant afwezig is tijdens beide pogingen, kan er geen terugbetaling of nieuwe levering worden aangevraagd.
De door de klant geselecteerde leveringsdatums zijn alleen ter informatie. Levering kan plaatsvinden op de gekozen dag of de volgende dag, afhankelijk van de beschikbaarheid van de vervoerder.
De klant moet een mobiel telefoonnummer opgeven dat geldig is op het moment van de bestelling en dat zal worden doorgegeven aan de vervoerder.
De Klant is ook verantwoordelijk voor het verstrekken van een duidelijk, toegankelijk en ondubbelzinnig adres. Elke fout in het adres of het niet verstrekken van voldoende informatie maakt de klant aansprakelijk in geval van mislukte levering.
DPDfresh informeert de klant normaal gesproken per SMS en/of e-mail over de geschatte levertijd. Indien deze berichten niet worden ontvangen, kan La Boucherie S.A. niet aansprakelijk worden gesteld voor een gebrek aan informatie van de vervoerder.
Artikel 14 - Verzenddagen en leveringsflexibiliteit
Om een optimale productkwaliteit en een gecontroleerde logistiek te garanderen, verzendt La Boucherie S.A. bestellingen alleen op bepaalde dagen van de week, in overleg met haar transportpartners.
De klant aanvaardt uitdrukkelijk dat de levering kan plaatsvinden op de geplande dag of de volgende dag, afhankelijk van de werkelijke verwerkingstijden en de beperkingen van de DPDfresh vervoerder.
Verzenddagen, logistiek en leveringsvoorwaarden zijn beschikbaar op de website www.laboucherie.be en kunnen op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
Artikel 15 - Annulering van de bestelling en logistieke aansprakelijkheid
Vanwege de aard van de verkochte producten (vers en gesneden) worden alle bestellingen als definitief beschouwd en kunnen ze niet worden geannuleerd als het annuleringsverzoek minder dan drie werkdagen voor de geplande leverdatum wordt ingediend.
La Boucherie S.A. vertrouwt de levering van de bestellingen toe aan een externe transporteur (DPDfresh) en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een eventuele mislukking of vertraging die het gevolg is van een storing of fout die te wijten is aan deze dienstverlener.
Artikel 16 - Overmacht
La Boucherie S.A. kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de gedeeltelijke of volledige niet-nakoming van haar verplichtingen indien deze te wijten is aan een geval van overmacht.
Als gevallen van overmacht worden in het bijzonder beschouwd: natuurrampen, pandemieën, stakingen, brand, transportonderbrekingen, administratieve beslissingen of elke andere onvoorziene, onweerstaanbare gebeurtenis waarover La Boucherie S.A. geen controle heeft.
Artikel 17 - Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank
Op deze algemene verkoopvoorwaarden is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.
In geval van een geschil zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Brussel bevoegd.


